top of page
AdobeStock_158400264.jpeg

Employer Branding

Vaše firma je výjimečná. Ukažte to světu

Employer Branding v kostce

​Řešení pro Employer Branding

Více srdcařů do vaší firmy.

Vaše firma možná (zatím) není v průzkumech vysněných zaměstnavatelů hned vedle Googlu nebo SpaceX. Ale klidně se s vámi vsadím, že (minimálně) část vašich kolegů má vaši firmu skutečně ráda. Jsou to srdcaři, pro které je vaše společnost víc než jen zdroj mzdy. A Employer Branding je cesta, jak mít takových lidí víc. 

Image by Fernand De Canne

Co to znamená žít
a pracovat právě u vás.

Employer Branding znamená pomyslně pootevřít dveře a nechat nahlédnout do toho jaké to je, u vás žít a pracovat. Employer Branding je také to, postarat se o skvělý zážitek kandidáta (a následně už nového kolegy/kolegyně) v každém klíčovém momentu, který definuje dojem a emoce, které si odnese z interakce s vaší značkou. 

Je to umění říci okolnímu světu jaké je "Proč" vaší společnosti. A ukázat z jakých důvodů je skvělé u vás pracovat. Je to porozumění tomu, jací lidé budou pro vaši společnost těmi nejvhodnějšími a o tom, jak jim to celé řekneme, tak aby to pro ně bylo relevantní, autentická a atraktivní.

Zvládnutý Employer Branding v praxi znamená:
Témata
Up.png

Nižší

fluktuace

Relevantnější kandidáti, kteří vědí proč chtějí právě k vám.

down.png

Nižší cost
per hire

Menší potřeba investovat do služeb třetích stran

Nábor.png

Lepší

výkon náboru

Rychlejší a kvalitnější obsazení volných míst  

lide.png

Větší

zapojení 

Oslovíte lidi, kteří sdílejí hodnoty a vizi vaší společnosti

Jak se řídí Employer Brand

1. Proč to celém děláme?

I zde platí už takřka zlidovělé "začněte s proč" (Simon Sinek) Jaké je poslání vaší organizace, jaká je vize. Pokud vám slova jako poslání zní příliš vznosně, tak je skvělé začít s otázkou "Proč děláme to, co jako firma děláme". Je to v celku triviální otázka, ale odpověď není vždy jednoduchá. Mnoho organizací tápe v tom, jak srozumitelně a jasně říci v pár větách, kam míří a proč. Pokud si tím není jistý ani váš management,
tak nemůže být překvapením, že to může být 
poněkud těžko uchopitelné i pro lidi "tam venku" – tedy vaše potenciální kandidáty. Přitom parametr "smysluplnost práce" je neoddiskutovatelně jedním z těch, které ovlivňují do jaké míry se k vám budou hlásit lidé, kteří jsou srdcaři a nehledají "prostě jen práci" 

Vcelku běžným fenoménem jsou tzv. "nástěnkové hodnoty" a "nástěnková vize".
Tak lze 
charakterizovat situaci, kdy organizace sice má jasně definované hodnoty/vizi,
ale vůbec neodpovídají realitě, tak jak ji vnímají členové týmu. 

Prvním krokem práce na Employer Brandu je artikulovat a validovat "Proč" organizace,
které se následně bude prolínat celou značkou zaměstnavatele. 

Image by Brian McGowan
Jak na Employer
Image by Tim Bogdanov

2. Ideální kandidát

Ve chvíli, kdy máte pevně a autenticky dané "Proč" a vizi společnosti, tak se do středu všeho dostává váš budoucí kandidát, který vám pomůže tuto ambici naplnit. Vciťte se do něj. Kdo to je, co ho zajímá, co dnes dělá, jaká média sleduje... Otázek, které si je třeba položit je celá řada. Plasticky si popsat, kdo je našimi ideálním kandidátem je často podceňovanou disciplínou. To je velká škoda. Ani nemluvě o tom, že mnohdy vzniká design Employer Brandingu "v zasedačce", kde sedí kde kdo, akorát na zástupce cílové skupiny se poněkud pozapomnělo.

Jednoduše řečeno – je težké dělat dobrou náborovou komunikaci aniž by člověk přesně věděl ke komu, a proč, hovoří.

 

 

3. Z těchto důvodů je skvělé u nás pracovat

Vaše společnost má mnoho silných stránek. Důvodů proč je skvělým zaměstnavatelem. Některé jsou skutečně unikání (konkurence by mohla závidět) některé jsou běžné, ale moc se o nich nemluví (tady je příležitost být prvním, kdo téma zvedne). Dokázat zformulovat atraktivní a relevantní "Employee Value Proposition", která vás odliší od konkurentů a bude rezonovat s kandidáty, které chcete oslovit je další krok k na cestě k efektivnímu Employer Brandu. 

 

Každý kandidát si klade otázku "Co z toho budu mít".
A pozor tady nejde jen a pouze o peníze. 

Image by Anthony Fomin
Image by Devin Avery

4. Kde se protíná to, v čem jsem silní s tím,
co láká/trápí našeho ideálního kandidáta

Tady už máme jasně formulované silné stránky společnosti a přesnou představu o našem ideálním kandidátovi. Je načase zaměřit se na to, kde je průnik mezi přáním, či problémem, které kandidát má a řešením, které pro něj představuje kariéra u vás. 

Nic překvapivého, tam kde dovedete vyřešit nečí trápení, nebo naplnit ambici, tam máte
z poloviny vyhráno. Teď jde hlavě o to zformulovat to, tak aby váš ideální kandidát se zájmem naslouchal.

 

 

5. Jak se to dozví?

Teď je na čase dát dohromady to jak Value proposition komunikovat. Jak se propíše do všech komunikačních kanálů, které využíváte. A nechybí mezi nimi některé, které jsou pro vašeho ideálního kandidáta důležité?

Od kariérní stránky, přes sítě až po poslední inzerát na pracovním portálu.

AdobeStock_291949926.jpeg
Image by Amy Shamblen

6. A jak se postaráme o pětihvězdičkový zážitek v každém klíčovém momentu? 

Zkušenost kandidáta, nebo pak už vašeho nového kolegy se skládá z řady klíčových momentů, které definují to, jakou emoci si ve výsledku spojí s vaší značkou (a jak ji bude/nebude doporučovat dál) 

Postarat se o to, aby zážitek bych vynikající je setrvalý úkol, který zastřešuje vše co v Employer Brandingu děláte.

 

 

S radostí pro
vás zařídím:

Řešení pro Empl Br
blesk.png
Strategická spolupráce

Holistické řešení Employer Brandingu

Komplexní řešení. Projekt dodaný od A do Z. Provedu vás celým procesem budování Employer Brandu. Od úvodního výzkumu a designu až po dlouhodobou realizaci. Dodávku řešení zajistím dle dohody

s vašim interním týmem, nebo s týmem vlastním. 

Dlouhodobé poradenství

Čeká vás transformace HR? Plánujete oprášit, nebo nově vystavět kompetenci Employer Brandingu. Pomohu vám ohlídat, že nezapomenete
na nic podstatného, a že se k výsledkům budete blížit tou nejkratší
a nejefektivnější cestou.

Výzkum značky změstnavatele

Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu odhalíme v čem je vaše společnost unikátní (nebo kde má naopak slabší místa). Jak ji vnímají kandidáti, jak vaši zaměstnanci. Výstupem pro vás bude soubor zjištění, která vám zásadním způsobem ulehčí formulování strategie Emloyer Brandingu. 

klíč.png
Poradenství 

Konzultační "kafe"

Když se potřebujete poradit, probrat nápad, získat nadhled, nebo se ujistit, že v Employer Brandingu kráčíte správným směrem. 

Konzultace a Workshopy

Potřebujete kvalitně odpracovat část design práce ne Employer Brandingu? Zmapovat, kdo je vašim ideálním kandidátem? Nebo třeba zformulovat silné stránky vaší společnosti do formy úderných sídelní?

Rád vám pomohu třeba formou workshopu, nebo konzultace. 

Špika.png
Kariérní stránky

Tvorba / renovace kariérních stránek

Od myšleny až po nasazení nového webu. Spolu s týmem pro vás vytvořím atraktivní, moderní a hlavně výkonnou kariérní stránku, které bude fungovat jako magnet na nové kandidáty a spolupracovníky. 

Obsah na kariérní stránky

Copywriting, video, fotografie, grafika – spolu s týmem spolupracovníků pro vás zajistím profesionální a autentický obsah na váš kariérní web

menu.png
Doplňkové služby

Copywriting inzerce na pracovní portály

Píšu inzeráty, které fungují. Jsou čtivé, zajímavé a autentické. Pokud je pro vás inzerce důležitým zdrojem náboru – pak se vždy vyplatí mít inzeráty napsané v perfektní kvalitě. 

Vymyslíme to společně?

Rád s vámi proberu váš nápad a navrhnu řešení.

Na komplexnějších projektech spolupracuji s týmem prověřených specialistů,

které s radostí doporučím.

bottom of page