Od inzerátu k holistickému přístupu
Říká vám něco strategie "vyvěs a modli se"? Recruitment v Čechách urazil za poslední roky kus cesty. Přesto však model "Vyvěs a modli se" stále dominuje. Jednoduše řečeno: Náborář vystaví inzerát na pracovní portál a pak se modlí a doufá v to, že z inzerátu "připluje" ten správný kandidát. A když se tak nestane, tak vstupuje do hry agentura. Slabiny tohoto postupu asi netřeba dlouze rozbírat.
Všechno je o lidech. A tak není sporu o tom, že recruitment je klíčová disciplína. Za poslední roky jsem nasbíral řadu zkušeností z firem větších i menších a viděl jsem, že někdy nábor, tak trochu ustrnul v čase a na složitém trhu práce začíná ztrácet dech. Velká škoda a zároveň ohromná příležitost pro změnu k lepšímu. Velmi pravděpodobně ve vaší firmě dřímá potenciál pro to dělat nábor lépe a s vyšším využitím interních zdrojů. Pojďme se společně podívat na to, jak ho probudit.
Pár předpokladů moderní náborové strategie
Focus na kandidáta. Je to celé pro něj
Dobrá náborová strategie má v jádru kandidáta. Jeho potřeby, přání, ambice i obavy. Vyhází z porozumění tomu,
jak se to, co vaše společnost nabízí protíná s tím, po čem kandidát touží.
Talent, který hledáte práci nejspíš nehledá
Většina lidí na trhu práce nechodí na inzertní portály. Ani na vaše kariérní stránky. Je třeba se za nimi vydat, najít a umět je oslovit. A kontakt přetavit v dialog.
Na komunikaci záleží. Opravdu a hodně
Od kariérní stránky až po e-maily od recruiterů, nebo třeba zprávy
a příspěvky na sociálních sítích. Dobrá a autentická komunikace dělá (nejen) v náboru divy.
Spolupráce. Nábor je mutlioborová disciplína
Není to věcí HR. Tedy rozhodně to není jen věcí HR. Spolupráce a souhra více kompetencí je klíčem k úspěchu. Cílem je propojit to nejlepší z každé disciplíny a vytvořit harmonický celek.
Teorie je snadná. Realizace těžší. Ale nemusíte na ni být sami.
Potřebujeme lidi - najdeme lidi - oslovíme lidi - pohovoříme s lidmi - nabereme lidi.
Je to tak? V principu ano, ale... Pokud se sami věnujete náboru, tak mi jistě potvrdíte, že někdy "jen" definovat jakého člověka do týmu potřebujete může být vcelku oříšek. A teď si to představte na úrovni celé firmy... Stejně tak samotné vyhledávání kandidátů je díky sítím snažší než kdy dřív. Ale kde se "láme chleba" - ve chvíli, kdy recruiter přemýšlí, jak potenciálního kandidáta oslovit. První dojem uděláte jen jeden. A talentovaných (nebo nedostatkových) odborníků si náboráři podávají dveře. A takto by se dalo jistě dlouho pokračovat.
Při tvorbě náborové strategie a její implementaci se člověk nevyhne řadě slepých uliček. Během své praxe jako manažer náboru a následně jako konzultant jsem s úskalími a naopak dobrou praxí při vylepšování náboru setkal mnohokrát a z mnoha úhlů. Bude mi ctí a potěšením pomoci vám na této cestě. A poradit vám kde vede zkratka a kam raději nechodit.
S radostí pro
vás zařídím:
Náborový "Health-check"
Výzkum značky změstnavatele
Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu odhalíme v čem je vaše společnost unikátní (nebo kde má naopak slabší místa). Jak ji vnímají kandidáti, jak vaši zaměstnanci. Výstupem pro vás bude soubor zjištění, která vám zásadním způsobem ulehčí formulování strategie Emloyer Brandingu.
Poradenství
Konzultační "kafe"
Když se potřebujete poradit, probrat nápad, získat nadhled, nebo se ujistit, že v Recruitmentu kráčíte správným směrem.
Konzultace a tematické Workshopy
Potřebujete kvalitně odpracovat část design práce v Recruitmentu? Zmapovat, kdo je vašim ideálním kandidátem? Nebo třeba zformulovat silné stránky vaší společnosti do formy úderných sídelní?
Rád vám pomohu třeba formou workshopu, nebo konzultace.
Dlouhodobé poradenství
Čeká vás transformace HR? Plánujete oprášit, nebo nově vystavět kompetenci Recruitmentu? Pomohu vám ohlídat, že nezapomenete
na nic podstatného, a že se k výsledkům budete blížit tou nejkratší
a nejefektivnější cestou.
Holistické řešení Recruitmentu
Komplexní řešení. Projekt dodaný od A do Z. Provedu vás celým procesem transformace náboru. Od úvodního výzkumu a designu až po dlouhodobou realizaci. Dodávku řešení zajistím dle dohody
s vašim interním týmem, nebo s týmem vlastním.
Kariérní stránky
Tvorba / renovace kariérních stránek
Od myšleny až po nasazení nového webu. Spolu s týmem pro vás vytvořím atraktivní, moderní a hlavně výkonnou kariérní stránku, které bude fungovat jako magnet na nové kandidáty a spolupracovníky.
Obsah na kariérní stránky
Copywriting, video, fotografie, grafika – spolu s týmem spolupracovníků pro vás zajistím profesionální a autentický obsah na váš kariérní web
Doplňkové služby
Copywriting inzerce na pracovní portály
Píšu inzeráty, které fungují. Jsou čtivé, zajímavé a autentická. Pokud je pro vás inzerce důležitým zdrojem náboru – pak stojí za to mít inzeráty napsané v perfektní kvalitě.