Team Meeting

Consulting

Pozitivní změna
pro váš 
nábor

Strategie náboru

Komunikační strategie

Od inzerátu k holistickému přístupu

Říká vám něco strategie "vyvěs a modli se"? Recruitment v Čechách urazil za poslední roky kus cesty. Přesto však model "Vyvěs a modli se" stále dominuje. Jednoduše řečeno: Náborář vystaví inzerát na pracovní portál a pak se modlí a doufá v to, že z inzerátu "připluje" ten správný kandidát. A když se tak nestane, tak vstupuje do hry agentura. Slabiny tohoto postupu asi netřeba  dlouze rozbírat. 

Všechno je o lidech. A tak není sporu o tom, že recruitment je klíčová disciplína. Za poslední roky jsem nasbíral řadu zkušeností z firem větších i menších a viděl jsem, že někdy nábor, tak trochu ustrnul v čase a na složitém trhu práce začíná ztrácet dech. Velká škoda a zároveň ohromná příležitost pro změnu k lepšímu. Velmi pravděpodobně ve vaší firmě dříme potenciál pro to dělat nábor lépe a s vyšším využitím interních zdrojů. Pojďme se společně podívat na to, jak ho probudit.

Pár předpokladů moderní náborové strategie
 
Up.png

Focus na kandidáta. Je to celé pro něj

Dobrá náborová strategie má v jádru kandidáta. Jeho potřeby, přání, ambice i obavy. Vyhází z porozumění tomu, jak se to, co vaše společnost nabízí protíná s tím, po čem kandidát touží.

down.png

Talent, který hledáte práci nejspíš nehledá

Většina lidí na trhu práce nechodí na inzertní portály. Ani na vaše kariérní stránky. Je třeba se za nimi vydat, najít a umět je oslovit. A kontakt přetavit v dialog.

Nábor.png

Na komunikaci záleží. Opravdu a hodně

Od kariérní stránky až po e-maily od recruiterů, nebo třeba zprávy a příspěvky na sociálních sítích. Dobrá a autentická komunikace dělá (nejen) v náboru divy. 

lide.png

Spolupráce. Nábor je mutlioborová disciplína

Není to věcí HR. Tedy rozhodně to není jen věcí HR. Spolupráce a souhra více kompetencí je klíčem k úspěchu. Cílem je propojit to nejlepší z každé disciplíny a vytvořit harmonický celek.

Image by Leon

Teorie je snadná. Realizace těžší. Ale nemusíte na ni být sami.

Potřebujeme lidi - najdeme lidi - oslovíme lidi - pohovoříme s lidmi - nabereme lidi.

Je to tak? V principu ano, ale... Pokud se sami věnujete náboru, tak mi jistě potvrdíte, že někdy "jen" definovat jakého člověka do týmu potřebujete může být vcelku oříšek.  A teď si to představte na úrovni celé firmy... Stejně tak samotné vyhledávání kandidátů je díky sítím snažší než kdy dřív.  Ale kde se "láme chleba" - ve chvíli, kdy recruiter přemýšlí, jak potenciálního kandidáta oslovit. První dojem uděláte jen jeden. A talentovaných (nebo nedostatkových) odborníků si náboráři podávají dveře. A takto by se dalo jistě dlouho pokračovat.

Při tvorbě náborové strategie a její implementaci se člověk nevyhne řadě slepých uliček. Během své praxe jako manažer náboru a následně jako konzultant jsem s úskalími a naopak dobrou praxí při vylepšování náboru setkal mnohokrát a z mnoha úhlů. Bude mi ctí a potěšením pomoci vám na této cestě. A poradit vám kde vede zkratka a kam raději nechodit. 

blesk.png
Náborový "Health-check"

Výzkum značky změstnavatele

Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu odhalíme v čem je vaše společnost unikátní (nebo kde má naopak slabší místa). Jak ji vnímají kandidáti, jak vaši zaměstnanci. Výstupem pro vás bude soubor zjištění, která vám zásadním způsobem ulehčí formulování strategie Emloyer Brandingu. 

klíč.png
Poradenství 

Konzultační "kafe"

Když se potřebujete poradit, probrat nápad, získat nadhled, nebo se ujistit, že v Recruitmentu kráčíte správným směrem. 

Konzultace a tematické Workshopy

Potřebujete kvalitně odpracovat část design práce v Recruitmentu? Zmapovat, kdo je vašim ideálním kandidátem? Nebo třeba zformulovat silné stránky vaší společnosti do formy úderných sídelní?

Rád vám pomohu třeba formou workshopu, nebo konzultace. 

Dlouhodobé poradenství

Čeká vás transformace HR? Plánujete oprášit, nebo nově vystavět kompetenci Recruitmentu? Pomohu vám ohlídat, že nezapomenete
na nic podstatného, a že se k výsledkům budete blížit tou nejkratší
a nejefektivnější cestou.

Holistické řešení Recruitmentu

Komplexní řešení. Projekt dodaný od A do Z. Provedu vás celým procesem transformace náboru. Od úvodního výzkumu a designu až po dlouhodobou realizaci. Dodávku řešení zajistím dle dohody

s vašim interním týmem, nebo s týmem vlastním. 

Jak se řídí Employer Brand

1. Proč to celém děláme?

I zde platí už takřka zlidovělé "začněte s proč" (Simon Sinek) Jaké je poslání vaší organizace, jaká je vize. Pokud vám slova jako poslání zní příliš vznosně, tak je skvělé začít s otázkou "Proč děláme to, co jako firma děláme". Je to v celku triviální otázka, ale odpověď není vždy jednoduchá. Mnoho organizací tápe v tom, jak srozumitelně
a jasně 
říci v pár větách, kam míří a proč. Pokud si tím není jistý ani váš management,
tak nemůže být překvapením, že to může být 
poněkud těžko uchopitelné i pro lidi "tam venku" – tedy vaše potenciální kandidáty. Přitom parametr "smysluplnost práce" je neoddiskutovatelně jedním z těch, které ovlivňují do jaké míry se k vám budou hlásit lidé, kteří jsou srdcaři a nehledají "prostě jen práci" 

Vcelku běžným fenoménem jsou tzv. "nástěnkové hodnoty" a "nástěnková vize".
Tak lze 
charakterizovat situaci, kdy organizace sice má jasně definované hodnoty/vizi,
ale vůbec neodpovídají realitě, tak jak ji vnímají členové týmu. 

Prvním krokem práce na Employer Brandu je artikulovat a validovat "Proč" organizace,
které se následně bude prolínat celou značkou zaměstnavatele. 

Image by Brian McGowan
 
Image by Tim Bogdanov

2. Ideální kandidát

Ve chvíli, kdy máte pevně a autenticky dané "Proč" a vizi společnosti, tak se do středu všeho dostává váš budoucí kandidát, který vám pomůže tuto ambici naplnit. Vciťte se do něj. Kdo to je, co ho zajímá, co dnes dělá, jaká média sleduje... Otázek, které si je třeba položit je celá řada. Plasticky si popsat, kdo je našimi ideálním kandidátem je často podceňovanou disciplínou. To je velká škoda. Ani nemluvě o tom, že mnohdy vzniká design Employer Brandingu "v zasedačce", kde sedí kde kdo, akorát na zástupce cílové skupiny se poněkud pozapomnělo.

Jednoduše řečeno – je težké dělat dobrou náborovou komunikaci aniž by člověk přesně věděl ke komu, a proč, hovoří.

 

 

3. Z těchto důvodů je skvělé u nás pracovat

Vaše společnost má mnoho silných stránek. Důvodů proč je skvělým zaměstnavatelem. Některé jsou skutečně unikání (konkurence by mohla závidět) některé jsou běžné, ale moc se o nich nemluví (tady je příležitost být prvním, kdo téma zvedne). Dokázat zformulovat atraktivní a relevantní "Employee Value Proposition", která vás odliší od konkurentů a bude rezonovat s kandidáty, které chcete oslovit je další krok k na cestě k efektivnímu Employer Brandu. 

 

Každý kandidát si klade otázku "Co z toho budu mít".
A pozor tady nejde jen a pouze o peníze. 

Image by Anthony Fomin
Image by Devin Avery

4. Kde se protíná to, v čem jsem silní s tím,
co láká/trápí našeho ideálního kandidáta

Tady už máme jasně formulované silné stránky společnosti a přesnou představu o našem ideálním kandidátovi. Je načase zaměřit se na to, kde je průnik mezi přáním, či problémem, které kandidát má a řešením, které pro něj představuje kariéra u vás. 

Nic překvapivého, tam kde dovedete vyřešit nečí trápení, nebo naplnit ambici, tam máte
z poloviny vyhráno. Teď jde hlavě o to zformulovat to, tak aby váš ideální kandidát se zájmem naslouchal.

 

 

5. Jak se to dozví?

Teď je na čase dát dohromady to jak Value proposition komunikovat. Jak se propíše do všech komunikačních kanálů, které využíváte. A nechybí mezi nimi některé, které jsou pro vašeho ideálního kandidáta důležité?

Od kariérní stránky, přes sítě až po poslední inzerát na pracovním portálu.

AdobeStock_291949926.jpeg
Image by Amy Shamblen

6. A jak se postaráme o pětihvězdičkový zážitek v každém klíčovém momentu? 

Zkušenost kandidáta, nebo pak už vašeho nového kolegy se skládá z řady klíčových momentů, které definují to, jakou emoci si ve výsledku spojí s vaší značkou (a jak ji bude/nebude doporučovat dál) 

Postarat se o to, aby zážitek bych vynikající je setrvalý úkol, který zastřešuje vše co v Employer Brandingu děláte.

 

 

S radostí pro
vás zařídím:

 
blesk.png
Strategická spolupráce

Holistické řešení Employer Brandingu

Komplexní řešení. Projekt dodaný od A do Z. Provedu vás celým procesem budování Employer Brandu. Od úvodního výzkumu a designu až po dlouhodobou realizaci. Dodávku řešení zajistím dle dohody

s vašim interním týmem, nebo s týmem vlastním. 

Dlouhodobé poradenství

Čeká vás transformace HR? Plánujete oprášit, nebo nově vystavět kompetenci Employer Brandingu. Pomohu vám ohlídat, že nezapomenete
na nic podstatného, a že se k výsledkům budete blížit tou nejkratší
a nejefektivnější cestou.

Výzkum značky změstnavatele

Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu odhalíme v čem je vaše společnost unikátní (nebo kde má naopak slabší místa). Jak ji vnímají kandidáti, jak vaši zaměstnanci. Výstupem pro vás bude soubor zjištění, která vám zásadním způsobem ulehčí formulování strategie Emloyer Brandingu. 

klíč.png
Poradenství 

Konzultační "kafe"

Když se potřebujete poradit, probrat nápad, získat nadhled, nebo se ujistit, že v Employer Brandingu kráčíte správným směrem. 

Konzultace a Workshopy

Potřebujete kvalitně odpracovat část design práce ne Employer Brandingu? Zmapovat, kdo je vašim ideálním kandidátem? Nebo třeba zformulovat silné stránky vaší společnosti do formy úderných sídelní?

Rád vám pomohu třeba formou workshopu, nebo konzultace. 

Špika.png
Kariérní stránky

Tvorba / renovace kariérních stránek

Od myšleny až po nasazení nového webu. Spolu s týmem pro vás vytvořím atraktivní, moderní a hlavně výkonnou kariérní stránku, které bude fungovat jako magnet na nové kandidáty a spolupracovníky. 

Obsah na kariérní stránky

Copywriting, video, fotografie, grafika – spolu s týmem spolupracovníků pro vás zajistím profesionální a autentický obsah na váš kariérní web

menu.png
Doplňkové služby

Copywriting inzerce na pracovní portály

Píšu inzeráty, které fungují. Jsou čtivé, zajímavé a autentická. Pokud je pro vás inzerce důležitým zdrojem náboru – pak stojí za to mít inzeráty napsané v perfektní kvalitě. 

Správa sociálních sítí

Tvořím obsah na sociální sítě. Rád pro vás zajistím pravidelnou tvorbu
a publikaci náborového obsahu na vaše profily na sítích

Vymyslíme to společně?

Rád s vámi proberu váš nápad a navrhnu řešení.

Na komplexnějších projektech spolupracuji s týmem prověřených specialistů,

které s radostí doporučím.